Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

♥ Liam 6 månader, ett halvår ♥

Publicerad 2011-06-09 11:49:00 i ♥Liam 4-6 mån♥,

Sammanfattning på Liams första halvår:

 

Liam har fått sina första två tänder, 21/5 resp 31/5.

Liam kan sitta själv och kan sitta relativt stadigt i flera min. Dock trillar han åt sidan emellanåt.

Liam får välling som sista mål när han ska sova. Dock inte välling fullt ut, för ja får blanda i två skopor med ersättning för att han ska dricka de. Envis karl ;)

Liam sover mellan 21-04/05, får mat och somnar om till kl 08/08.30.

Liam äter så gott som all mat från 6 mån, älskar äppeljuice och har fått smaka lite glass.

Skrattar med ljud gör Liam också och det har han gjort sen han va runt 3,5 månad.

Liam har växt massvis sen han föddes, 3735 gram var födelsevikten och nu (16/5) vägde han 9350 gram. Längden när han föddes var 53 cm, nu ligger den på (16/5) 69,5 cm

Liam har fått både sitt 3 månadersvaccin och 5 månadersvaccin.

Liam har varit på sin första "långsemester" som bar av till Nyköping (min farmor), Kolmården och Stockholm. Liam klarade av bilresan på ca: 8 timmar hem helt galant.

Liam älskar att sova hos sin mormor, bortsett från mig så är hon den människan han tycker om mest, ja Henke också förstås.

Liam åker numera sittvagn då han blivit för lång för liggdelen. Han älskar att sitta upp i vagnen och titta på allt som svischar förbi.

Kommentarer

Postat av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Publicerad 2011-06-11 17:27:14

Nu är wilbur visserligen bara 6 veckor men gud så fort tiden går :)

Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

Publicerad 2011-06-17 10:12:30

vänta, föddes han 9/12 :D?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela