Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

Inskolning, dag 1

Publicerad 2012-08-01 22:05:58 i My life 24/7,

Idag var då dagen jag fasat över så himla länge. Liams första inskolningsdag på dagis. Trivdes han? Ohja, som fisken i vattnet, dock galet mammig runt lunch?! Händer typ aldrig annars haha! Men han lekte och sprang runt med sina nya kompisar. Både inomhus och utomhus, de där med att sitta still i samling och vänta på maten vid lunch är ju inget den lille prinsen har tålamod till dock men med lite träning ska väl det funka de me? :)

 

Efter lunchen gick vi in i lekrummet för att vila, även de gick ganska lätt och smärtfritt 2 ggr ville han resa sig upp och leka, men sen somnade han som en sten och sov gott i 1,5 timme. Duktiga lille prins! Dock är han fortfarande kräsen med maten så vi får se hur de utvecklar sig med de. Imorgon va de tomatsoppa till lunch (hur man nu tänker när man serverar soppa till en 1-3års avdelning).. :p

 

Även hemma ikväll har det varit tjafs med maten, skrik och gråt är väl härligt när man ska äta, eller hur? Mitt älskade lilla hjärtegryn vad du kan driva med mor din. Dagen har iallafall gått snabbt och smidigt, o nu ikväll har jag haft en jääättetrött och smågnällig pojk hoppandes upp o ner i famnen. Alldeles för många intryck för en sån liten pojk antagligen.

 

Men nu mina vänner sover han gott i sin säng. Klockan ringer 07:30 imorgon. Så det är väl dags för mig att hoppa i säng. För imorgon väntar inskolning, dag 2.

 

To be continued..

Stor kram <3

Kommentarer

Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Publicerad 2012-08-06 12:17:48

Skönt att det verkar gå så bra! Hoppas det fortsätter så!

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-10-09 16:27:20

Åh! Minns inskolningen jag hade med sonen på dagis. Nu har han precis inskolats på skolan istället, känns otroligt overkligt att tiden går så fort när man har barn. Det är både till gott och ont. :(

Hoppas inskolningen fortsätter gå bra och att han kommer trivas bra på förskolan!

Svar: Inskolningen har gått jättebra och han trivs verkligen på dagis. Nu har han gått där 3 månader och han har lärt sig sååååå mycket :)
Veronica, Mamma till Liam :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela