Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

Godkväll kära ni

Publicerad 2013-01-04 01:31:23 i My life 24/7,

Här sitter jag ännu en gång mitt i natten och filosoferar om både det ena och det andra. Kvällens och nattens tankar tar upp mitt huvud men ibland är det svårt att bara lägga det ifrån sig och fokusera framåt. Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget. Utan det är väl mest en massa babbel om allt och inget. Liam är verkligen världens goaste påg stundtals, för att sedan på två röda förvandlas till ett liten NEJ-skrikande monster. Sa förut att jag inte trodde trotsen kunde bli värre. Ha tji fick jag. 
 
Hade han inte charmat ihjäl mig flera gånger om dagen hade jag nog inte stått ut. Mitt älskade lilla hjärtegryn. Du är det finaste och värdefullaste mamma och pappa har. Det är en gåva att vi, just vi fick bli föräldrar åt dig. 
 
Men sen känns det så fel att klaga på att Liam är trotsig, när man vet att familjer i ens närhet går igenom så mycket tragiska och orättvisa saker. Det gör verkligen att man får upp ögonen. Det går inte att ta någonting för givet, för även det värsta tingen kan drabba en själv. Vi ska va så tacksamma att vi fått en son, en fullt frisk son, som kan visa känslor, vara arg, glad, ledsen. Få en att dubbelvika sig av skratt. Hans kommentarer just nu är underbara. Imorse fick ja tillexempel kommentaren "Åh nej, tuttarna sönder". (sprang runt utan tröja för ja skulle fixa mig :P) Tack för den va älskling ;) Nä men han är verkligen världens charmtroll och han kan så mycket, han kan räkna 1-5, men peka på rätt siffror och säga dem, sortera färger och rita på papper och säga vad det är han ritat. 
 
Nej nog babblat för natten. Ska faktiskt gå och göra mig i ordning för o sova nu, klockan är ju halv 2, så ja det är nog på tiden nu. 
 
Bjuder på en bild från gårdagen på mitt lilla hjärta <3
 
Stor kram bloggisar. <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela