Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

This is shit, but this is me.

Publicerad 2010-06-27 20:18:37 i My life 24/7,

Välkommen till min blogg. Här kommer ni få följa mig och min vardag. Som gravid med min första lilla skitunge. Får man kalla dem så? Anyways, jag är glad i alla fall. Har en underbar pojkvän, typ den bästa i min värld. Snart är det nog dags att flytta hemifrån och ihop med mr. right. För det är de han är. Vem är då jag? En lagom ung brud på ungefär 20 år. Halvt galen med ett temperament som är utöver det vanliga. Men jag är brutalt ärlig, oavsett om det sårar eller inte. Ingen ska få köra över mig, för att jag är jag.

Och jag är mig själv. Är ni intresserade av graviditeten kanske? Är i vecka 15+4 idag och det är 19 dagar kvar till ultraljudet av min lille fjant. Självklart är vi jättelyckliga över detta lilla mirakel och änsålänge är jag beräknad till den 14 december. Fast ibland känns det som om tiden går så långsamt och jag vill bara känna dem första sparkarna och dessutom sluta äta massa goda saker. Även om jag ska bli tjock, vill jag inte bli tjock. Men ändå, finns ju ups and downs i denna graviditeten. Fick reda på av proverna på inskrivningen att jag lider av streptokocker och att jag behöver behandlas med antibiotika vid förlossningen för att inte skada min lille bebis. Men jag tror jag överlever, sålänge vi får en frisk bebis med tio fingrar och tio tår. Älskar dig min plutt. 

Detta var nog allt för idag. Lite kort om mig var det ju.

Talk to you soon.

**

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2010-06-28 12:03:13

Vi var märket Emmaljunga på vår vagn :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela