Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

GRAVIDITETSLISTA

Publicerad 2010-10-31 19:24:25 i Graviditeten Liam ♥,

Jag fick reda på att jag var gravid: 8e april 2010 :)

Såhär fick jag reda på det: Tog ett gravtest hemma, sen sprang jag till ungdomsmottagningen för att jag trodde testet visade fel :P

Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet: Ringde mamma, så att hon fick lugna mig, jag grät nästan.

Jag tror det kommer att bli: Flicka.

Det här undviker jag att äta och dricka: Det man inte ska äta typ? :P och alkohol självklart ;) Men jag missbrukar mjölk! :P 

Lukter som jag inte klarade av i början: Hmm, jadu svårt, det var nog ganska många, mådde ju illa och spydde :O

Följande små egenheter har jag fått: Ingen aning :O

Första gången det rörde sig i magen: Hmm, jadu kände väl bubbel i magen relativt tidigt, exakt vilken vecka det var minns jag inte riktigt :O

Första gången det började sparka ordentligt: Innan ultraljudet har jag för mig, så i mitten på juli, har jag för mig det var :)

Såhär kändes de första sparkarna: Haha konstiga, hela magen kändes bara allmänt konstig, svårt att förklara hur de kändes :O

Musik jag spelar för bebisen i magen: Winnerbäck, 25000 gånger om dagen och lillen börjar dansa, h*n är en duktig liten fis :)

Magen började synas: Hmm, enligt många runt vecka 20, innan dess kunde jag dölja den :P

Såhär kände jag vid ultraljudet: Fullkomlig glädje av att det bara var EN frisk liten lillfis i magen :P

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Häääftigt ;) fast nu hör jag dem varje gång jag är hos barnmorskan, så nu är det inte lika häftigt längre, men skänt att höra att hjärtat slår precis som det ska :)

De första mammakläderna var: En rosa t-shirt, där det står bebis på magen :)

Mina favoritmammakläder: Mammabyxorna, sååå sköna och mina linnen funkar ju fortfarande ;) Så de är mina självklara favoriter :)

Kommentarer

Postat av: Anja

Publicerad 2010-10-31 20:00:35

SV: Haha, men det är en annan sak med sambo än med elvaårig syster! ;) Klart din sambo vill läsa allt du skriver, skulle jag ha velat också, haha! :D



Ja, det är ganska skönt å vara ledig, men ganska tråkigt också, det finns ju inget å göra! ;o Och eftersom bäbisen kan kika ut när som helst vill jag inte vara ute å fara heller, typ åka till kompisar å så.. skulle ju inte vara så kul om typ vattnet gick hemma på någon kompis golv. x] Så det är ganska långtråkigt, finns inte ett skit å göra! ;o Så jag sover ganska länge, sen ligger jag framför tv'n hela dagen, helt enkelt. x] Ganska tråkigt. Fast jag kan förstå att du längtar, för FY vad trött man blir när man är ute å ränner. ;o Eller, jobbar/går i skolan då, haha. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela