Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

DRAR IGÅNG MIN FJÄRDE TÄVLING!

Publicerad 2011-03-22 09:53:05 i Tävlingar,




Tävlingsregler:

Gå in på personligalmanacka.se och välj vilken storlek du vill ha ifall du vinner. Skriv en motivering i en kommentar i detta inlägg varför just DU ska vinna en personlig almanacka!
Låna bilden och texten "Jag är med och tävlar om en personlig almanacka i samarbete med personligalmanacka.se hos ♥Veronica, Mamma till Liam♥. Var med och tävla HÄR du också!" och länka till tävlingen i din blogg.

VAR NOGA MED ATT VERONICA, MAMMA TILL LIAM SKA LÄNKA TILL HTTP://THISISSHIT.WEBBLOGG.SE
OCH ATT "HÄR" SKA LÄNKA TILL http://thisisshit.webblogg.se/2011/march/drar-igang-min-fjarde-tavling.html är länkarna fel i er blogg så får ni ändra till ovanstående :)

Har du ingen blogg kan du mejla 5 vänner inklusive mig ([email protected]) och tipsa om tävlingen. Skicka direktlänken i en kommentar.


För en extrachans att vinna:
Lägg till mig på bloglovin' och skriv vilket följarnummer du blev :)
bloglovin
Tävlingen avslutas 5/4 kl 20:00.


AVSLUTAD!

Kommentarer

Postat av: Mizca

Publicerad 2011-03-22 15:09:51

Vinner jag skulle jag vilja ha en mellanstorlek.

Motivering ja.. Det var den jobbigaste biten, man vill ju vara lite originell och ha en specifik anledning, inte den här vanliga om att jag behöver en och inte har råd att köpa. Svårt.



Men vi skriver såhär då .. Jag har försökt komma in på högskolan tre ggr utan resultat, nu har jag gett mig fan på att få en plats så jag pluggar kurser för att få bättre poäng att söka med (även högskoleprovet skall göras). Då får jag mothugg (för tredje gången på vägen mot mitt mål) när jag upptäcker att i årsskiftet ändrades behörigheterna så nu måste jag ha engelska b för att kunna söka.



Jag behöver uppmuntran, iofs har jag bestämt mig för att läsa på distans även om det är kämpigt för mig.. Jag behöver något att se fram emot, något som hjälper mig på vägen att nå mitt mål. En almenacka kan få mig ordningssam och göra att jag klarar skolan lättare och får jag då min egna personliga almenacka är det ju ännu lättare.. eller jag vill intala mig det åtminstone.



Här har jag skrivit om din tävling: http://mizca.se/2011/march/nu-vill-jag-vinna-en-almenacka.html



Kram

Postat av: Elli Caramelli - Rockabilly Love

Publicerad 2011-03-22 15:17:59

Jag är jätte gärna med att tävla om en almanacka.

Är jätte dålig på motivering men då man har två små barn, en hund plus skola så blir det väldigt rörigt med alla tider som ska kommas ihåg, läxor och saker som ska göras.



Har alltid velat haft en sådan almanacka och hoppas verkligen jag vinner, för GUUUD vad mitt liv skulle flyta på bra då ;)



Har gjort ett inlägg plus följer dig via bloglovin ;)

Postat av: Elli Caramelli - Rockabilly Love

Publicerad 2011-03-22 15:18:48

Glömde länka inlägget ;)



http://bellan85.blogg.se/2011/march/denna-maste-jag-bara-vinna.html

Postat av: Ida Tallhed - [B l o g g d e s i g n]

Publicerad 2011-03-22 15:55:20

Om jag vinner så vill jag ha den i mellanstorlek.

16x14



Min motivering;

På grund av att jag har ett funktionshinder som heter ADHD så har jag en hel del problem i min vardag. Jag har haft problmet sen jag föddes men har nydligt fått min utredning klar. Har fortfarande inte hunnit få någon medicin för att lindre mina besvär och det är väldigt tungt för mig med det mesta. Min ADHD innebär för mig många problem. Jag har kraftiga hummlrsvängningar, såvrt att förstå saker ibland och framförallt så är jag i ett stort behov att rutin, struktur, orning och reda. På grund av långtidssjukskrivning (på grund av mitt funktionshinder) så har jag förtillfället ingen direkt inkomst och kan därför inte prioritera att köpa denna almanacka just nu, som jag så länge viljat ha. Jag glömmer saker väldigt lätt och är egenligen i stort behov av en almanacka där jag kan skriva upp alla mina möten, tider och därmed börja få lite struktur på min vardag. Förtillfället använder jag mig av ett papper som jag hänger upp på ett skåp, men en almanacka vore verkligen toppen som hjälpreda i mitt just nu väldigt trassliga liv. Jag har otroligt mycket möten och tider att ständigt försöka hålla koll på i och med att de nu varit mycket med utredningar till höger och vänster och massor, massor av annat. Jag hoppas från botten av mitt hjärta att jag får vinna denna då mitt behov är stort och då jag så länge viljat ha en sådan. Hade önskat mig en i julklapp också men "tomten" kom inte med någon sådan :( Jag gråter av lycka om jag vinner!



Mitt blogginlägg; http://idatallhed.se/2011/march/min-tur-att-vinna-nu-hopppas-hoppas-hoppa.html#comment



vad som menas med följarnummer på bloglovin vet jag inte, men antar att du menar hur många prenumeranter det är? men så här stod det då i alla fall när jag hade lagt till dig;



Prenumeranter: 41

Beskrivning: Välkommen till en galen vardag hos en 20årig tjej och hennes son Liam :)

Placering: #13177 i Alla, #186 i Föräldraskap

Kategori: Föräldraskap

Inlägg per vecka: 38



Jag har även mejlat dig och 5 andra vänner :)

Postat av: Sandra - mamma till Viktor

Publicerad 2011-03-22 16:28:47

Jag är med och tävlar om en mellan stor almanacka.

Sen jag fick barn har mitt liv ändrats totalt jag har gått ifrån att ha koll mina jobbtider till att nu ha koll på allt ifrån babysimtider till rytmiktider etc. Då jag inte är förtjust i digitala almanackor som finns på mobilen mm hade jag blivit så tacksam över att få vinna en personlig almanacka där jag kan ha koll på allt och inget :)!

Länkat på min blogg http://sandraburazor.blogspot.com/2011/03/personlig-almanacka.html



Kram

Postat av: Ida Tallhed - [B l o g g d e s i g n]

Publicerad 2011-03-22 16:58:26

fixat :)

Postat av: Virkaholic ☆ Teskedsmamman

Publicerad 2011-03-22 18:16:48

Jag blev nr 43 på bloglovin!



Jag har länkat här http://teskedtavlar.blogspot.com/2011/03/personlig-almanacka.html



Om jag vinner så skulle jag välja mellanstorleken och varför?! Jo, har man 4 barn, en man med 3 olika jobb och en hiskelig massa aktiviteter så kan det behövas en ordentlig almanacka för att hålla koll på allt :)

Postat av: Jenny Izzadora

Publicerad 2011-03-22 18:21:56

Hejsan!! Kul att du tipsa mig om Tävlingen :)



Jo jag vill så gärna vinna en fin personlig Almanacka till världens finaste människa, min mormor <3

Hon ställer upp för precis alla människor & hon har mycket omkring sig så hon skulle verkligen behöva en fin personlig almanacka :) Hade vart jätte kul att vinna en till henne!

Spelar absolut ingen roll alls vilken storlek eller så :)

http://izzadora.blogg.se/2011/march/jag-tavlar-3.html



Följer dig även på Bloglovin!



Hoppas på att vinna denna till henne nu :)



kram

Min länk:

Postat av: Elli Caramelli - Rockabilly Love

Publicerad 2011-03-22 19:31:09

[Jag gör en ny kommentar då jag även glömde skriva vilken storlek jag ville ha. Så du kan ju radera mina andra två så får du EN hel kommentar istället ;O ]



Jag är jätte gärna med att tävla om en almanacka, en stor skulle jag behöva ;)

Är jätte dålig på motivering men då man har två små barn, en hund plus skola så blir det väldigt rörigt med alla tider som ska kommas ihåg, läxor och saker som ska göras.



Har alltid velat haft en sådan almanacka och hoppas verkligen jag vinner, för GUUUD vad mitt liv skulle flyta på bra då ;)



Har gjort ett inlägg plus följer dig via bloglovin ;)



http://bellan85.blogg.se/2011/march/denna-maste-jag-bara-vinna.html

Postat av: Anja - 17 & mamma!

Publicerad 2011-03-22 20:19:55

Jag är med, vill vinna en stor. :) Skulle vilja vinna eftersom en almanacka är ett STORT plus då man har barn, som du kanske vet, så man kan hålla koll på alla BVC-tider och allt, PLUS allt skoljobb jag gör under mammaledigheten!



Följer dig redan på bloglovin och har länkat här: http://anjatavlar.blogspot.com/2011/03/personlig-almanacka_22.html.

Postat av: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Publicerad 2011-03-22 21:33:37

Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/march/kalender-54.html

Postat av: johanna

Publicerad 2011-03-22 21:46:37

Jag skulle vilja vinna en mellan och det vore perfekt då jag har svårt att komma ihåg bvc tider, träffar med andra mammor, min sambos schema som varierar från vecka till vecka och när övrig familj är ute och reser (mycket dumt när man åker tio mil och så är ingen hemma...). Så livet skulle kanske bli lite mer ordningsamt med en ordentlig almanacka.

Jag har länkat;

http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/03/jag-tavlar-hos-veronica-54.html



Jag följer på b.l, tror jag blev 54.

Postat av: Elli Caramelli - Rockabilly Love

Publicerad 2011-03-22 23:05:06

Sådär, nu ska länkarna funka :)

Postat av: Emma

Publicerad 2011-03-23 08:28:57

Om jag vann skulle jag vilja vinna en mellan. Har länkat här http://emmatavlar.blogg.se/2011/march/almanacka-54.html.



Min motivering:

Jag har haft det sjukt tufft den senaste tiden. Både ekonomiskt och psykiskt. Jag har fått flytta från min lilla, men underbara studentlägenhet hem till mamma och pappa igen. Och bort från kompisar och min kärlek. Jag har nu 17 mil till mina kompisar och nästan 30 mil till kärleken. Och allt gör det bara jobbigare då jag inte har träffat honom på snart 9 veckor, alltså över två månader. Jag har börjat ta tag i mitt liv igen och vikarierar inom skola och barnomsorg. Och på något sätt så jobbar jag nästan heltid så det är sjukt mycket att komma ihåg med tider till olika ställen där jag ska jobba, tider till alla träningar och matcher med mina fotbollstjejer och sist men absolut inte minst, så är det mycket tågtider och liknande att komma ihåg.



Jag har dessutom önskat mig en sådan här i evigheter. Och min önskan kan slå in, som en lite försenad födelsedagspresent med. För jag fyller snart år och jag skulle så himla gärna vilja unna mig en sån här almanacka och det vore så himla underbart om jag vann en. Så jag håller verkligen mina tummar tills dom blir blå.



Följer dig även på bloglovin', nummer 44 stod det när jag la till dig.



Hoppas du får en trevlig onsdag i solen! :)

Postat av: Stolt Mamma Till Lucas

Publicerad 2011-03-23 10:43:30

Jag vill också vara med och Tävla! :D Om jag vinner så skulle ja vilja ha den lilla :)

http://olssoncamilla.blogg.se/2011/march/jag-tavlar-om.html



Motivering: Jag pluggar, så de blir jättebra att ha en almanacka för att skriva ner alla uppgifter som ska bli klara i tid! Det är inte lätt när man läser så intensivt och då är det lätt att komma från sig och glömma av sig. Sen när man börjar jobba inom vården, då blir de mycket dag/kväll/natt så är de också bra att ha en schema så man inte glömmer av om man skulle jobba dag eller kväll ;D.



Postat av: Mizca

Publicerad 2011-03-23 11:29:27

Nu har jag ändrat, tack för att du sa till.

Postat av: Anna L

Publicerad 2011-03-23 18:25:15

Klart jag vill vara med:)

Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/03/personlig-almanacka_23.html



Jag vill vara med eftersom jag vill ge min dotter en almanacka så hon håller reda på sitt hektiska liv både privat och skolan

Postat av: Anna L

Publicerad 2011-03-23 18:25:39

Glömde ju säga att om jag har turen vill jag ha en mellan

Postat av: Cindy

Publicerad 2011-03-23 18:41:08

Jag skulle vilja vinna en stor.

Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka för att jag har ingen och att jag tycket att det är redan lite för dyrt och köpa en liten som tex kosta 129:-. Och nu i åttan har vi ganska mycket prov och för att hålla kolla på prov och läxor behöver jag en almanacka och skriva. Annars brukar jag skriva på lösblad, men ibland råka jag glömma bort det och så.

Postat av: Debbie- Mamma till Maximilian

Publicerad 2011-03-23 19:16:15

Om jag vinner så skulle jag vilja ha den stora, för just nu har jag en pytteliten almanacka och allt får inte plats;) Har man barn och man pluggar så är det hela tiden massor som ska skrivas in i kalendern. Jag har alltid velat ha en personlig almanacka men har aldrig kommit till skott med att skaffa någon (och dessutom har inte alltid ekonomin tillåtit det)



Har tipsat om tävlingen här:http://blogg-tavlingar.bloggplatsen.se/2011/03/23/4927735-personlig-almanacka-5-apri/

Postat av: Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar

Publicerad 2011-03-24 00:59:28

Jag är gärna med och tävlar om en kalender i mellanstorlek.

Detta vore perfekt då min kalender snart når sitt slut! Nu har vår familj utökats med ytterligare en krabat, lille Jonathan - vilket resulterar i många fler tider att ha koll på.

Nu räcker det inte längre med mina tider på VåC och sjukhus, nu ska båda småttingarna till BVC då o då, stora grabbarna ska te tandläkaren o läkare, gubben ska till ortopedtekniska, sjukgymnast o allt det där... Å 1 april börjar han jobba - då är jag ensam om att försöka hålla reda på alla tider. Jag kommer gå under !!! :P Önskar därför att jag vinner denna kalender som kan rädda min dag!



Länar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2011/march/thisisshit-5-april.html



Följer dig redan via bl.



Kram Annika

[email protected]

Postat av: Madde

Publicerad 2011-03-24 01:28:23

http://tjockisbullen.blogg.se/tavlar/2011/march/tavla558.html



Jag är redan följare på bloglovin sedan innan så jag vet inte vilket nummer jag blev!



Jag vill VERKLIIIIIIIIIIIIIIGEN vinna en sån här nu, jag började vara med i tävlingar för just att vinna en sådan men har aldrig lyckats - hoppas det är min tur nu:)



En Mellan vore perfekt:)

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-03-24 08:13:20

Hejsan! Jag är gärna med och tävlar!

Jag skulle vilja vinna en liten almanacka för att jag börjar plugga till hösten igen och kommer då plugga till barnmorska, kommer bli mycket tentor o.s.v. som man måste hålla reda på, och med minnet jag har så kommer det absolut inte fungera utan en bra almanacka! :p



har länkat här: http://imtoooldforthisshittavlar.blogg.se/2011/march/tavling-hos-veronica.html



Jag har lagt till dig på bloglovin för extra vinstchans, jag tror jag blev nummer 49 eller 50, hur bloglovin räknar, ibland står det vilket nummer man blir och ibland inte :p



MVH,

Viktoria

Postat av: liselotte

Publicerad 2011-03-24 08:37:51

Hej! Är gärna med och tävlar, skulle vilja vinna en mellan storlek , och försöka få ordning på mitt snurriga liv. Har länkat http://liselottess.blogspot.com/2011/03/personlig-almanacka.html

Postat av: elin

Publicerad 2011-03-24 13:03:36

jag är gärna medovh tävlar

anledning:

jag har otroligt dåligt minne så jag skulle verkligen behöva holla koll på läxor och sånt och då är ju en almenacka perfekt!

storlek: liten

länkning på min blogg:

http://tavling001.bloggplatsen.se/2011/03/24/4932456-veronica-mamma-till-liam/

för extra chans:

Prenumeranter: 53

Beskrivning: Välkommen till en galen vardag hos en 20årig tjej och hennes son Liam :)

Placering: #11070 i Alla, #157 i Föräldraskap

Kategori: Föräldraskap

Inlägg per vecka: 42



hoppas det var det du ville ha :D

Postat av: Carola L

Publicerad 2011-03-24 16:35:22

Jag är med och har länkat http://mammamuh.blogg.se/2011/march/bloggtavlingar-i-april.html



Jag vill vinna en mellanstor till min man så han kan hålla reda på mina arbetspass (som jag hoppas få snart)



Följer på BL sedan tidigare

Postat av: Petra

Publicerad 2011-03-24 22:03:16

Om jag vinner vill jag ha en liten kalender, som jag lätt kan ha med mig i handväskan, eller i skötväskan. Det är många fikor, bvcträffar, babymassage, sim och andra saker att hålla koll på som mammaledig med amningshjärna ;) Har länkar här http://petraekf.blogg.se/2011/march/personlig-almanacka.html

Postat av: Hanna Eriksson

Publicerad 2011-03-26 18:29:23

Jag skulle gärna vilja vinna mellan modellen på almanackan. Här länkar jag till din blogg:

http://onmywings.blogg.se/2011/march/tavla.html



Jag skulle vilja vinna en almanacka för att kunna göra den personlig till min lilla syster Frida som är väldigt häktisk vardag och helger. Hon är aktivinom många sporter. Hon pluggar även hårt på gymnasiet och får mycket läxor. Detta ska kombineras med kompisar, lagmöten, läxor och såklart egentid med stora syrran. Men för att få ihop det sist nämnda som tyvärr har blivit lite dåligt med den senaste tiden tycker jag att hon behöver en almanacka som är formad efter hennes vardag. Fram tills nu har hon almanacka i sitt eget huvud, men den senaste tiden har även hon märkt att det inte funkar. Därför med en litre roligare almanaka som kan formas med träningskolomner, läxkolumner och måste göra kolumner blir det roligare att ta fram för mig den livsviktiga almanackan. Tror det kommer blir kanon om hon skulle äga en sådan.



// Hanna

Postat av: Kicki

Publicerad 2011-03-26 22:16:52

Hej

Jag är självklart med och tävlar.

Skulle jag vinna så skulle jag välja den rosa mellan almanackan.

Behöver en almanacka för mina arbetstider, träningstiderna och allt det praktiska i min vardag. Har också ett barn och barnbarn i Linköping som vi ofta åker till eftersom vi bor i Falun och det måste vi också planera in. Vill också ha lite bilder på mitt barnbarn i den.



Länkar såklart:http://mormorkicki.blogspot.com/2011/03/tavla-om-en-personlig-almanacka.html

Följer dig redan på bloglovin.

MVH Kicki och ha en trevlig helg.

[email protected]

http://mormorkicki.blogspot.com

Postat av: favolosa

Publicerad 2011-03-28 19:58:12

Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka i mellanformatet. Nu är det tre månader kvar till bebisen i magen kommer till världen och då kommer en almanacka verkligen behövas! Dels kan amningshjärnan behöva hjälp att komma ihåg BVC-tider och dels vill jag skriva upp alla små framsteg knytet gör! Om jag skulle ha lyckan att vinna en fin, helt personlig almanacka skulle den vara perfekt att spara till bebisen för att visa vad vi hade för oss vårt första år tillsammans. :)



Min länk: http://favolosa.blogg.se/2011/march/inne-hos-veronica.html

Postat av: Paula

Publicerad 2011-03-29 20:43:05

Jag skulle vilja ha en i stl. mellan för jag är så otroligt glömsk och har POST-IT lappar överallt så jag skulle verkligen behöva samla mitt liv i denna smarta bok ;)



Jag har länkat här http://tavlingstips.blogspot.com/2011/03/vinn-personlig-almanacka-54.html

Postat av: evamar

Publicerad 2011-04-03 20:48:36

I mitt stressiga liv kan jag inte leva utan en kalender. Ofta sitter jag på möten med tråkiga gubbar med deras trista svarta kalendrar. Då vore det guld värt att kunna plocka fram en riktigt tjejig rosa. :)



En länk finns här: http://evamar.blogg.se/2011/april/almanacka-5-april.html

Postat av: Carola L

Publicerad 2011-04-04 15:26:00

Jag är med och skulle vilja vinna en mellankalender till min man! SÅ att han skulle kunna hålla reda på saker och ting lite bättre! T.ex. när JAG fyller år ;-)



Länk: http://mammamuh.blogg.se/2011/march/bloggtavlingar-i-april.html



Jag har dig på Blog lovin sedan ett bra tag

Postat av: Kristina M

Publicerad 2011-04-05 09:26:32

Jag är visst en slarvfia till jänta,

vännerna börjar bli less på att vänta.

Missade min senaste date,

där blev det inget love – just hate.

Missade min senaste konferans,

chefen sa "-det var din sista chans!"

När jag hade bokad tid hos frisören,

var jag hos en kille som hette Sör…Micke.

Missade veterinärtiden åt min älskade byracka,

GAH – Jag behöver verkligen en almanacka!



Med personlig almanacka får jag ordning på mina dagar,

och slipper lyssna på alla som klagar.

På vänskapsfronten blir det frid,

"-Äntligen kommer bruden i tid!"

Vill så gärna ha en personlig kalender,

för att hålla reda på en dag i sänder.



http://shetrollan.blogg.se/2011/april/almanacka.html

Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Publicerad 2011-04-05 18:31:52

Jag är almanackslös för tillfället! :( Känner att jag borde ha bättre koll på saker och ting, men jag har inte orkat ta tag i det. Jag hoppas innerligt att jag vinner en personlig almanacka - då skulle jag välja en medium! :)



Jag har bloggat om din tävling:

http://www.iloveto.se/2011/04/jag-tavlar-om-en-almanacka/



Följer dig på bloglovin', nummer 63! ^^

Postat av: care69

Publicerad 2011-04-05 19:56:50

Jag är gärna med, sladdar in i sista sekund...

En mellanstor kalender vore toppen, lite lagom komplement till en virrpanna som jag.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2011/04/5-april-vinn-almanacka.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela