Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

Barnledig och gubbledig.

Publicerad 2012-07-21 11:21:16 i My life 24/7,

Precis som rubriken säger har jag varken någon Liam eller Henke hemma. Liam sover hos mormor hela helgen medan pappan i huset jobbar. Så honom får vi inte träffa igen förrän om 6 dagar. Lite trist men jag börjar bli så van nu då han jobbat i Danmark sen i maj och eventuellt blir kvar där ända till december. 
 
Henke har iallafall hunnit fylla 25 (förra helgen) och då blev de överraskningsfest för både han och hans tvillingbrorsa. Inte jag som kan ta åt mig äran för de va mest Martins fruga som gjorde det mesta. Det blev iallafall lyckat och de blev ordentligt firade hela dagen. 
 
Har iallafall kommit fram till att det inte är så lång tid kvar tills Liams inskolning börjar. Det börjar så smått sjunka in att jag inte kommer va med honom hela dagen, att jag inte kommer kunna va där och trösta honom när han är ledsen eller kunna pussa och krama honom när jag vill. Han börjar bli så stor mitt lillhjärta, snart 20 mån. Förstår verkligen inte vart tiden har blivit av. Närmar oss tvåårsdagen med stormsteg. Känns skrämmande då det kändes som igår han fyllde ett. 
 
Nej nog med djup i skriveriet nu. Ska återgå till städandet nu. Nu när Liam inte är här ska jag passa på och storstäda hela lägenheten. Längtar efter nytorkat golv med blomdoft. Mums, inget går upp mot en nystädad lägenhet. 
 
Ha en superlördag bloggisar. Stor kram 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mie

Publicerad 2012-07-21 12:12:27

Haha! Fruga! Låter som jag är gammal som gatan .. typ ;p

Svar: Hahaha du är ju äldre än mig, så i vilket fall hinner du bli gammal tant innan mig ;)
Veronica, Mamma till Liam :)

Postat av: Foto, design & mamma till Alexander ♥

Publicerad 2012-07-22 00:21:49

Finis Liam !

Svar: Tack så mycket Erica! :) Han börjar bli riktigt stor nu! :D
Veronica, Mamma till Liam :)

Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Publicerad 2012-07-22 15:18:08

Visst känns det konstigt när de små ska börja på dagis! Men det kommer nog vara värst för dig, tycker att det brukar vara så när man ska lämna att det är värst för de stackars mammorna!

Svar: Haha ja, jag får redan ångest bara jag tänker på de. Men de kommer gå jättebra. Liam behöver dagis. Han är så överaktiv här hemma så lite dagisrutiner skadar inte :)
Veronica, Mamma till Liam :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela