Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

Bvc 15 månader.

Publicerad 2012-03-09 15:51:06 i My life 24/7,

Vi var som sagt på 15 månaderskoll nere på bvc. Allting gick bra och Liam var jätteduktig med sprutan, självklart blev han lite ledsen, men de gick snabbt över igen. Min tappra lille hjälte.


Äter/Dricker: Samma som förut, äter det vi äter och har mer och mer börjat äta själv, vill inte alls bli matad, äter och dricker mjölk och vatten.


Sover: Liam har haft en relativt jobbig sovperiod där han vaknat och vill komma in i vår säng, mycket smågnällande och kan inte riktigt komma till ro. Somnar dock klockan 20:00 som vanligt, men har som sagt vissa dagar han vaknar.


Kan: Kan gå, framlänges och baklänges, med och utan skor. Äta med sked och barngaffel, dock blir det kladdigt fortfarande men övning ger färdighet. Sätta igång tvn och öppna knapplåset på mammas iphone. Han kan så mycket min pojk, så det är svårt att räkna upp grejerna :)


Säger: Mamma, Butte (smeknamn på mormors gubbe), dä (där), titta, katt, bil, vovve och kossa är två nya ord som kommit, även vissa tvåordsmeningar har kommit  tillexempel boll där och titta där och så :)


Är: Liam är en envis liten kille med sin mammas humör. Han vet precis vad han vill och får han inte de blir han ARG! Dock är han världens charmtroll då han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att charma ihjäl sin mamma. Han världens finaste unge i mina ögon <3


Favoritsaker: Liams favoritsak denna månaden är hans djurbok, där han dag ut och dag in sitter och trycker på knapparna för att höra deras läten och höra mamma säga, vovve, kossa, katt, får osv.


Tänder: Senast jag kollade var det 15 st, men har fått för mig jag såg 18 st, men är inte säker då han vägrar gapa ;)


Klädstorlek: Liam har strlk 80 i sina kläder, men allt mer 86 har flyttat in, hellre lite stort än förlitet :)


Övrigt: Liam är som sagt ett charmtroll med hjärtat på det rätta stället. Avgudar sin mormor. Är verkligen djup kärlek mellan dem. Liam hatar att borsta tänderna och kniper igen munnen så fort man kommer i närheten av den med tandborsten.


Vikt: 12880 gram (12905 gram på ettårskontrollen gått ner 25 gram)
Längd: 83 cm (80cm på ettårskontrollen)
Huvudomfång: 47,2 (Samma som på ettårskontrollen)



Favoritboken :)


Kommentarer

Postat av: Frida - mamma till Liam och bebis i magen

Publicerad 2012-03-09 18:32:27

svar; Tack så mycket :) Det känns superkul att få en till liten bebis. Ska inte Liam få bli storebror snart ;)

Postat av: Anja . 18 år & mamma till Sabina!

Publicerad 2012-03-09 22:09:12

Fast 18 kan han ju inte ha, eftersom dom bara får 16! xD Sen fler när dom är typ sex år..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela