Veronica | Mammaliv - Studerande - Gravid

Utmaning Mammalivet.

Publicerad 2012-05-22 12:49:34 i My life 24/7,

1. Hur gammal var du första gången du blev mamma? Var det planerat och blev det som du trodde och hade föreställt dig? Jag var 20 år när Liam tittade ut. Till viss del var han planerad, då vi inte skyddade oss. Det blev att händer det så händer de. Det går aldrig att förutspå hur ett liv med ett liten barn blir. Det har varit prövningar, både psykiskt och fysiskt. Men jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut mitt liv.

2. Hur många barn vill du ha tror du, om du fick välja själv? Motivera gärna. Jag vill ha tre barn. Två pojkar och en flicka. (Om man nu kunde bestämma de) Drömmen är iallafall att få en liten flicka!

3. Nämn ett roligt minne som du sedan du blev mamma. Gärna något när barnen är inblandade alltså. Alla framsteg Liam visar upp är roliga minnen. Går inte att välja ett speciellt minne.

4. Bor du som du vill bo? Om inte, förklara gärna hur du vill bo – ska barnen ha varsitt rum, ska det vara stort och öppet, landet eller stan? Jag bor just nu i en trea, på 82 kvadrat i en liten håla i Skåne. Vill gärna flytta till ett radhus i framtiden, när resten av barnen tittar ut. Det ska gärna va nära till affärer, förskola/skola och jobb etc. Alla barn ska ha varsitt rum och gärna två våningar.

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år, tror du? Tre barn, utbildad undersköterska och jobbar inom sjukvården, gärna på förlossningen, eller på barnakuten. Har kanske en ring på mitt finger?
6. Vad gör du helst med barnen en riktigt kall vinterdag? Pälsar du på ungarna och går ut, eller hittar du på något inomhus istället? Ut med pulkan och pulsar i snön. Finns inget roligare!
7. Vad är mammalyx för dig? Ensamtiden på kvällen när Liam somnat är lyx för mig, då får jag tid att rå om mig sjäålv och slappna av ensam.

8. Vilken tid brukar dina morgnar starta? Hade du velat sova längre än så?
9. Vad är det allra bästa med att vara mamma tycker du? ALLT ♥
10. Det allra jobbigaste du upplevt sen du blev mamma, vad är det? Det kan vara tvätten, det eviga städadet, vakna nätter, skolåldern för barnen, tykänslighet, separationsångest… ja, vad som helst. Förlossningsdeppressionen var det jobbigaste. Jag var konstant ledsen och kände mig misslyckad. Folk var ju inte bättre för de, utan lyckades trycka ner mig ännu mer. Både medvetet och omedvetet.

11. Om du får spendera en heldag precis som du vill, utan att tänka på varken pengar eller tid – enda kravet är att du spenderar dagen med familjen. Vad gör ni då? Åker och badar, kanske åker vi till någon djurpark och går runt där en hel dag.  Grillar och bara njuter av tiden tillsammans.

Utmanar följande: Jessica, JosephineMikaela, Erica och Anja! :)

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-05-22 15:47:49

Ensamtid är verkligen lyx!

Postat av: Lovelyeverafter - Mammaliv, foto & design

Publicerad 2012-05-23 22:27:03

Roligt att läsa! :) Ska ta tag i utmaningen nu i veckan :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Veronica och är 23 år gammal. Jag blev mamma till min son Liam den 9 dec 2010. Just nu pluggar jag till undersköterska och är klar i mitten av januari. Jag är även gravid med Liams lillebror som är beräknad att anlända till oss i mitten av februari. Hoppas ni ska trivas här hos oss. Vid kontakt mejla mig på [email protected].

Veronica, Liam 101209, Lillebror 140217

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela